Handelsbetingelser

Hos Vinmagasin kan du være sikker på at få en god og fair behandling, skulle der opstå problemer med din ordre. Langt de fleste ting klarer vi over mail eller telefon - helt uden at skele til regler og paragraffer - men for at gøre det så trygt som overhovedet muligt for dig at handle hos os, gælder følgende:


§1. Generelt

Følgende handelsbetingelser ("Aftalen") er gældende ved køb af varer eller ydelser af Vinmagasin (Vinmagasin IVS, Københavnsvej 106F, 4000 Roskilde (CVR 37838888). Køber betegnes i denne aftale som "Køber". Handelsbetingelserne er tilpasser privatpersoner, som er fyldt 18 år, samt erhvervsdrivende med bopæl og indregistrering i Danmark.

Tilbage til indholdsfortegnelsen


§2. Bestilling

Hos Vinmagasin kan du handle hurtigt og enkelt. Vi tilbyder sikre betalingsmetoder og sikker og ordentlig levering. Vi tager imod din bestilling, når du klikker på knappen "Gennemfør bestilling" i kassen. Ved at klikke på "Gennemfør bestilling" accepterer du samtidig disse handelbetingelser. Når vi har modtaget din bestilling, vil du modtage en ordrebekræftelse på den e-mail adresse, du angav under din bestilling. Ønsker du ikke at handle direkte via vores netbutik, kan du sende din bestilling til info@vinmagasin.dk.

Når vi sender din ordrebekræftelse, betyder det, at vi har modtaget din bestilling, og at den er klar til at blive behandlet. Skulle det ske, at der er sket en optællingsfejl hos vores leverandør, og at varen, mod forventning, ikke kan leveres til aftalte tid, vil du blive kontaktet hurtigst muligt. Accepterer du de nye vilkår, indgås den endelige aftale.

Ved bestilling af specialvarer, modtager du i første omgang et tilbud, som bedes bekræftet hurtigst muligt. Når tilbuddet er bekræftet, er aftalen indgået, og vi går i gang med produktionen af din bestilling. Bemærk: Ved bestilling af specialvarer, som produceres på bestilling, frafalder fortrydelsesretten. Der er dog fortsat reklamationsret på dine varer jf. Købelovens bestemmelser herom.

Når du handler med Vinmagasin, indgås aftaler på dansk.

Tilbage til indholdsfortegnelsen


§3. Priser og gebyrer

Priser angives i danske kroner (DKK), inkl. moms. Priserne er dagspriser.

Gebyr ved nægtet modtagelse

Hvis du nægter at modtage varen, du har bestilt, vil du blive opkrævet et gebyr svarende til de reelle omkostninger, vi har haft i forbindelse med forsendelsen. Bemærk: Nægter du at modtage dine varer, anses dette ikke for at være en retursag. For mere information herom, se §8.

Tilbud

Tilbud og kampagner, som markedsføres på Vinmagasin.dk, gælder så længe lager haves, såfremt andet ikke er angivet i tilbuddet.

Tilbage til indholdsfortegnelsen


§4. Produkter og sortiment

De fleste af de produkter, som findes på Vinmagasin, er tilpasset det danske marked - og følger gældende regler og bestemmelser. Ved de produkter, som kræver brugsanvisning, følger denne med ved levering. Eventuelle tekniske specifikationer kan rekvireres hos kundeservice.

Afvigelser på produktbilleder 

De produktbilleder, som vises på Vinmagasin.dk, er kun vejledende, og produkterne kan derfor varierer i forhold til disse. Farvenuancer, træ og andre overflader angives så virkelighedsnært som muligt, men kan også afvige afhængigt af din skærms farveindstillinger m.m.

Tilbage til indholdsfortegnelsen


§5. Betaling

Fakturabetaling  & bankoverførsel

Vinmagasin tilbyder kunder at betale med faktura med op til 14 dages kredit mod forudgående aftale. Betaling ved bankoverførsel er ikke dækket af indsigelsesordningen. Kredit gives kun, hvis Sælger kan kreditgodkendes.

Kortbetaling med Epay

Vinmagasin tilbyder kortbetaling gennem vores betalingspartner Epay, som er autoriseret med PCI DSS certifiering. Dine kortoplysninger overføres og behandles sikkert i krypteret form. Kortet, du benytter, når du gennemfører din bestiling, debiteres, når varerne sendes fra Vinmagasin. Kortbetaling er mulig med følgende korrtyper:

  • VISA Dankort
  • VISA 
  • VISA Electron 
  • MasterCard 
  • American Express (Amex) 
  • Diners Club 
  • Maestro 

Der tages ikke gebyr ved betaling på Vinmagasin. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

EAN-betaling (EAN) 

Vinmagasin tilbyder også elektronisk betaling via EAN. For at betale via EAN, bedes du kontakte kundeservice.

Tilbage til indholdsfortegnelsen


§6. Købsaftale

Vi påbegynder behandling af din ordre, når du har modtaget din ordrebekræftelse per mail. Din bestilling afsluttes, når varen er afsendt fra afsendelsessted. Du, som kunde, har afsluttet bestilling, når du har betalt for varen og denne er leveret.

Alle varer er Vinmagasin IVS' ejendom, indtil betaling er sket.

Tilbage til indholdsfortegnelsen


§7. Levering

Produkter leveres direkte til den adresse, du har angivet som leveringsadresse ved bestilling. Vinmagasin leverer mandag til fredag, dog ej helligdage, i tidsrummet 8.00-18.00.

Under hvert produkt på Vinmagasin har vi angivet en estimeret leveringstid. Såfremt en bestilling indeholder varer fra forskellige leverandører, med forskellige leveringstider, er det altid højeste fællesnævner, som bør påregnes. 

Levering sker med forskellige fragtfirmaer. Kontakt venligst vores kundeservice for nærmere information om leveringspartneren ved netop din ordre.

Fragtomkostninger:

Fragtomkostninger fremgår altid i indkøbskurven.

Leveringstid:

Leveringstid er angivet på produktsiderne ud for hver enkel vare.

Såfremt leveringstiden for en given varer ikke kan overholdes, afsendes bestillingen hurtigst muligt uden forudgående aftale med dig som kunde, dog senest 30 dage senere end købsaftalens indgåelse.

Leveringsforsinkelser 

Såfremt du handler som privatperson, har du altid ret til at annullere din bestilling, såfremt en levering er væsentligt forsinket, eller hvis ikke en vare kan leveres på en dato, som af kunden er oplyst inden indgåelse af aftalen. Er her tale om en specialvare, som skal produceres eller tilpasses kundens ønsker og behov, kan købet udelukkende annulleres, hvis forsinkelsen kunne være forudset eller forhindret.

Transportansvar 

Handler du som privatperson, bærer Vinmagasin ansvaret under transporten ved levering til dig. Ser du en transportskade, bør du nægte at modtage varen eller bekræfte modtagelsen med forbehold, når du kvitterer på fragtbrevet. Opdager du en fragtskade efter at du har modtaget varen, bedes du gøre opmærksom på dette straks.

Tilbage til indholdsfortegnelsen


§8. Fortrydelsesret og ombytning

Fortrydelsesret

Handler du som privatperson, har du ret til at fortryde dit køb i henhold til Forbrugeraftaleloven. Denne ret har du dog ikke som erhvervskunde. Fortrydelsesretten gælder i 14 dage. Tiden regnes fra den dag, du a) har modtaget varen på aftalte adresse, b) får leveret den sidste vare, når det drejer sig om en bestilling indeholdende flere varer, som leveres enkeltvis eller c) får det sidste parti, eller den sidste del leeveret, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Fortydelsesretten giver dig ret til at undersøge varerne og returnerer dem, såfremt du fortryder dit køb. Når du fortryder købet, har du ret til refundering, såfremt du ikke har benyttet varen i større omfang, end hvad der kræves for at undersøge varen. Vælger du at benytte din fortrydelsesret, skal Vinmagasin IVS oplyses herom skriftligt til info@vinmagasin.dk, hvorefter du vil modtage yderligere information om returadresse m.m. Bemærk: Du, som kunde, skal selv betale omkostningerne for returfragt.

I din skriftlige meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Benyt venligst vores standardfortrydelsesformular og send denne med retur. Den finder du nederst i disse handelsbetingelser. Bemærk, at alle retursager bedes meddelt skriftligt, før varen sendes retur, da enkelte varer ikke modtages på Københavnsvej i Roskilde.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Varer undtaget af fortrydelsesretten

Levering af varer, som er fremstillet efter dine personlige specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Varens stand, når du sender den retur

Værdiforringelse 

Du hæfter som udgangspunkt kun for evetnuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Har du undersøgt eller afprøvet dine varer i et omfang, som har slidt eller på anden måde forringet varens stand, kan vi modregne denne værdiforringelse i tilbagebetalingen. Vurderingen gøres af Vinmagasin IVS og gøres altid ud fra et helhedsperspektiv.

Skader på emballage 

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse produkter er ikke omfattet fortrydelsesretten:

Specialvarer som produceres eller tilpasses jf. dine personlige ønsker og behov.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Retur af produkter 

Se §10. for information om returforsendelser.

Tilbage til indholdsfortegnelsen


§9. Reklamation og garanti

Reklamationsret for private

Når du handler som privatperson har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette gælder kun ved skader og fejl, som Vinmagasin IVS eller producenten af en vare måtte være skyld i. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Det er vigtigt, at fejl meddeles os inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig. Ved fejl, som kan rettes ved reparation, er det op til Vinmagasin IVS at vurdere, om reparation eller ombytning skal finde sted. Ved reklamation skal kunden holdes skadesløs for eventuelle omkostninger forbundet med reklamationen; herunder, reparationer, fragtomkostninger o.lign. Er her ikke tale om en reklamation, afholder du selv omkostninger forbundet med fragt m.m.

Kontaktoplysninger ved reklamation: info@vinmagasin.dk.

Reklamationsret for erhvervskunder 

Når du handler som erhvervskunde har du 12 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette gælder kun ved skader og fejl, som Vinmagasin IVS eller producenten af en vare måtte være skyld i. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Det er vigtigt, at fejl meddeles Vinmagasin IVS, så snart disse opdages. Ved fejl, som kan rettes ved reparation, er det op til Vinmagasin IVS at vurdere, om reparation eller ombytning skal finde sted. Ved reklamation skal kunden holdes skadesløs for eventuelle omkostninger forbundet med reklamationen; herunder, reparationer, fragtomkostninger o.lign. 

Særlig betingelser for erhvervskunder:

  • Eventuelle skader eller fejl, som forårsages af forkert brug erstattes ikke af Vinmagasin IVS
  • Kunden skal påvise, at fejl og mangler ikke skyldes fejlagtig brug og at disse ikke er opstået efter levering
  • Eventuel montering af varen må ikke have fundet sted efter at fejlen er opdaget
  • Varen må ikke være taget i brug efter at fejlen er opdaget

Bemærk: Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Retur af produkter 

Se §10. for information om returforsendelser.

Tilbage til indholdsfortegnelsen


§10. Returvarer

Ved retur af produkter skal disse emballeres, så de er sikrede under transport. Vi anbefaler derfor, at du pakker varen forsvarligt ind - evt. i samme emballage, som den blev leveret i til dig. Såfremt en vare skades under returtransport, bærer du ansvaret for skaden. 

Vi returforsendelse af varer, er du ansvarlig for, at varerne når frem til Vinmagasin IVS. Vi anbefaler, at man benytte sporbar forsendelse, således at varen kan følges hele vejen fra afsendelse til modtagelse.

Returinstruktioner

Ved returforsendelser af varer under reklamation bedes du kontakte Vinmagasin IVS for information om returadresse, mærkning m.m.

Returvarer sendes til:

Vinmagasin IVS
Københavnsvej 106F
4000 Roskilde

Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller sendt per efterkrav.

Tilbagebetaling

Vinmagasin IVS tilbagebetaler dine penge ved aftalt reklamation, når sagen er afsluttet, såfremt din reklamation godkendes.

Tilbage til indholdsfortegnelsen


§11. Forbehold

Annulleringsforbehold 

Vinmagasin IVS forbeholder sig retten til at annullere en handel, såfremt kunden vurderes at have handlet i ond tro på grund af fejl eller mangler, som kunden burde have kendt til eller opdaget, såsom prisfejl eller oplysninger om priser og gebyrer på hjemmesiden.

Ændringsforbehold

Vinmagasin IVS forbeholder sig retten til at rette og tilpasse indhold på hjemmesiden, tilbudsmateriale samt i disse handelsbetingelser uden forudgående aftale med kunden.

Ansvarsforbehold 

Vinmagasin IVS skal anses som fri for ethvert ansvar, som ikke er behandlet i disse handelsbetingelser.

Tilbage til indholdsfortegnelsen


§12. Ansvarsfraskrivelse

Eksterne links 

Vinmagasin IVS bærer ikke ansvar for skader eller tab, som finder sted på grund af kundens brug af information eller vejledning fra 3. partssider, som der linkes til fra Vinmagasin.

Tilbage til indholdsfortegnelsen

§13. Personoplysninger

Personoplysninger og anden information, som oplyses Vinmagasin IVS vil blive opbevaret i digitalt format hos Vinmagasin IVS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vinmagasin IVS bærer ansvaret for at disse oplysninger gemmes og behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning. Kundens oplysninger vil blive anvendt til at sikre kunden en bedre købsoplevelse. 

Personoplysningsansvarlig:

Vinmagasin IVS (CVR 37838888)
Københavnsvej 106F
4000 Roskilde

Kundeoplysninger, som gemmes:

  • Navn
  • Adresse
  • E-mail
  • Telefonnummer
  • CVR nummer
  • Købshistorik hos Vinmagasin IVS

Oplysningerne kan videregives til tredjepart og benyttes som beskrevet herunder:

  • Betalingstjenester såsom Epay kortbetaling, EAN elektronisk fakturering o.lign.
  • Logitstikpartnere, som står for forsendelse til og fra Vinmagasin IVS.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og for Vinmagasin IVS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på Vinmagasin er indehaver, Lasse Simoni.

Herudover videregives eller sælges oplysninger på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre. Som registreret hos Vinmagasin IVS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Vinmagasin IVS via e-mail info@vinmagasin.dk.

Tilbage til indholdsfortegnelsen


§14. Øvrigt

Politianmeldelse

Vinmagasin IVS politianmelder enhver form for bedrageri, bedrageriforsøg og generel mislighold af betalingsforpligtelser.

Immaterielle rettigheder 

Alt materiale som publiceres af Vinmagasin IVS, inkl. varebeskrivelser, logoer, billedmateriale m.m. er ophavsretsligt beskyttet. Intet af dette må benyttes uden forudgående aftale med rettighedshaver. Eventuelle overtrædelser heraf, vil blive straffet.

Informationens korrekthed

All information på hjemmesiden er vejledende. Vinmagasin IVS kan ikke holdes ansvarlig for skader, økonomiske eller fysiske, som opstår som følge af at have læst information på hjemmesiden.

Cookies

Cookies, er små filer, som placeres på din computer, når du besøger vores hjemmeside. På Vinmagasin anvendes følgende typer cookiefiler:

Session cookies: "Sessionscookies" gemmes midlertidigt for at du kan benytte hjemmesiden hurtigt og fejlfrit. Disse cookies slettes automatisk fra din computer.

Persistent cookies: "Permanenta cookies" gemmes på din computer og er blivende indtil du selv, aktivt sletter dem. Disse benyttes til at genkende tilbagevendende besøgende på vores hjemmeside samt til brug i vores statistik- og analyserprogrammer.

Tvist

Eventuelle tvister løses ved dansk domstol udpeget af Vinmagasin IVS.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til adm. direktør, Simon Langli, via info@vinmagasin.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Se mere på www.forbrug.dk.

Tilbage til indholdsfortegnelsen

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 26. maj 2016.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Bemærk, at alle retursager bedes meddelet skriftligt, før varen sendes retur, da enkelt varer ikke modtages på Københavnsvej i Roskilde.)

­ Til: Vinmagasin IVS, Københavnsvej 106F, 4000 Roskilde
­

Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores købsaftale om følgende varer: [beskriv vare], ordrenummer [indsæt ordrenummer], bestilt den [indsæt dato].

­ Købers navn: [indsæt navn]

­ Købers adresse: [indsæt adresse]

­ Dato: [indsæt dato]